Friday, August 20, 2010

A TRiP to PeNaNG - KoNvO MiRa... USM Ke-42 - Part 2


On 7th - August-2010


Pagi2 dah bersiap nk balik JB.... sebelum aku mandi... Sara mesti mandi dulu... bila dia dah siap... dia kacau semua org yg nk bersiap... Actually lepas ni nk pegi ambik gambar studio... dekat2 condo ni jugak.. lepas tu nk balik...

Berangan dgn handphone....


Beranagn dgn purse pulak..
Habis semua barang dia spot check..

Ingatkan lepas amik gambar studio.. terus nk balik... rupanyer nk pegi Batu Feringgi dulu.... yelah... bila lg nk pegi kan... bukan selalu nk mai utara ni...


My Parents

Lepas dok discuss... kitorang decide nk stay lg satu mlm.... stay kat apartment nearby... DAN...!! Tanpa melengahkan masa... aku dgn Sara apa lg.... join terjun kat laut... syok.... lama dah tak berkelah ni... tapi hubby aku ni tak sporting... dia tak nk join....

Sebelum tu... aku pegi cari la pelampung yg menarik untuk ajar Sara mandi laut.... terjumpa satu.. gambar ratu.... Ratu Angsa..... nama ni aku yg kasik....  Sara dgn gembira dan berkobar-kobar.. nk naik angsa dia...

Bergaya la tu konon... nasib baik ada
paksunya yg  rajin melayan....


Takut2 jugak.... tak la berani sgt...

Dalam-dalam dia berani.. ada takut jugak... dalam-dalam dia takut.... dia suruh orang gerakkan dia ke depan ke belakang.... ala-ala berenag dalam angsa la... tak nk stay kat satu tempat je... tapi tgn dia pegang holder yg ada kat angsa tu kuat jugak la... dalam hati... Alhamdulillah.. dah faham makna berhati-hati....


Sambil tggu mama ambil towel...
Cepat maa... Sara sejuk ni...


Sempat lg beraksi dalam sejuk-sejuk pun...


Mula la buat muka budak nakal.....
Dah mandi.... kitorang makan.... then carik apartment..... aku dah letih dah mandi dalam air sambil melayan Sara.... after check in apartment.. aku lepak je depan tv.... mak aku memang dah sedia faham.... hubby aku pegi cari dinner dgn my twin brother...
My sis... layan Sara mandi kat swimming pool bawah apartment..... aku tak sempat nk turun amik gambar aksi dia kali ni.... penat.... hubby aku pun bising nanti.. dia dah warning aku jgn penat2 sgt...

8th-August-2010

Last day in Penang.... Ingat nk pegi Pulau Jerjak.... tapi mcm tak sempat je.... so we decide to balik je la terus.... check out apartment... breakfast..... lalu jalan Balik Pulau... singgah makan durian kat dusun-dusun sana.... jalan dah mengalahkan jalan Bukit Putus dah... ngeri..!!... Makan Durian... Rambutan... Manggis.... banyakla.... buah-buahan tempatan..... pulaknyer.. jalan tgh contruction... memang mengerikan... tapi untuk kesenangan masa hadapan....

Rupanyer... ada kawasan kampung kat area belakang2 Penang ni... maklumla... baru ni lalu jalan ni.... dulu masa aku study sana... memang tak penah sampai la .... bak kata aku.... TAK MAJU..!!

Siap beli lg buah durian... nk makan kat tepi pantai... pantai apa tah... aku pun tak tau.....



Dah mcm anak Vietnam pulak aku tgk...

And... Sara juga hantu durian.... tak sangka aku... ni 1st time la dia makan.. tapi tak kasi banyak... sbb badan dia dah mcm nk start demam... apa taknyer... semalam.. main air memanjang....

Lepas makan durian... kitorang pun balik JB..... around pukul 12.30 dari Penang.... sepanjang perjalanan... Sara memang dgn mk aku.... Relaks habis la... siap baring2 lg dalam kereta.... hubby aku tak kasik pun aku tolong drive.. walaupun aku larat... sian aku tgk dia...
Sampai rumah dalam pukul..... 9.00 mlm..... Alhamdulillah.... Semua selamat....

No comments:

Post a Comment