Friday, June 24, 2011

My LasT DaY WoRKiNG At MuNiVaC

Lets pictures tell the stories out...

Going to miss all of you... 

1st tempat kerja.... lepas habis study....  tak pernah terfikir pun nk resign... tapi semua yang terjadi telah ditentukan Allah dan mesti ada hikmah disebaliknya....

Di sinilah tempat aku belajar realiti kehidupan...

Dengan hasil titik peluh aku disini la.. aku beli kereta... beli rumah... kawin.... besarkan anak2.. dan macam2 lagi la....

Dan masih wujud lagi segelintir masyarakat yang memandang rendah terhadap pekerja sektor peridustrian mcm aku....

Antara dialog yang pernah mereka lemparkan...

" E...Ehh...... kerja kilang pun boleh kawin grand2.."
Padahal.. baru tgk gambar pari-pari .... hmm... no comment..!!

"Tak main la kerja kilang nih"
Sambil mencemikkan muka ke arah aku... dan orang sekeliling hanya memandang..

Sebab mindset diorang .. kalau melayu kerja kilang... mesti operator...
sedih aku...sedih...
dan makcik2 yang cakap mcm tu... aku tgk taraf kehidupan mereka tak ada beza.. sama seperti sebelumnya.. termasuklah anak2 mereka.... menantikan bulan jatuh ke riba tanpa berusaha bersungguh-sungguh...

Dan aku masih lagi "KERJA KILANG"....

 


 Belakang Dari Kiri : K. Ana, K.Lin, Nazr...
Depan Dari Kiri : Zai, Me, Tak Tahu Nama Apa (sbb budak baru), Huda


 Dari Kiri : K.Lin, K.Ana, Me, Huda, Amalina, Benish


 Belakang Dari Kiri : Tara, Nemo,K.Lin, K.Ana, Me, Huda, Amalina, Benish, Mithun
Depan : Sukman




 Mentang-mentang la last day hari Sabtu... tak buat apa pun.... borak2 je lebih...
Pass-pass information.... bagi wasiat sikit2..... share ilmu and experience sikit2...





 Yang ni sengaja aku besarkan.... sebab ni la.. favourite location nk buat kenangan untuk geng2 aku masa last day.... mostly dalam gambar2 ni.. anak2 buah aku... mereka yang bersama-sama susah senang waktu kerja... Uniform dah kena return... so aku tak pakai uniform masa ni....

Nampak mcm sebaya je dengan diorang kan..!!!... huhuhu....


Wassalam...


Dill...


3 comments:

  1. kau keje mana nnt Dill ?? sama la ngn aku dulu..6 thn keje baru resign..

    ReplyDelete
  2. aku keje dekat2 kaw. perindustrian tebrau IV.. T&G Industry... tu lah.. ni la second company aku... huhuhu....

    ReplyDelete
  3. السلام عليكم kak.

    Saya dpt tawaran practical training di munivac.

    Nk tanya, utk intern students munivac ada sediakan asrama ka?

    Kalau tak keberatan boleh chat dgn saya di facebook: Megat Imran Ikram.

    ReplyDelete