Wednesday, July 6, 2011

UniK

Kena tgk iklan GCB Mc Donald baru faham....

seunik perangai manusia - manusia ciptaan Allah...

memang manusia dicipta dengan pelbagai rupa bentuk, bahasa, budaya supaya kita mempelajari antara satu sama lain..

Perasan tak... ada mamat ni double check pintu kereta dia.. confirmkan betul2 kereta dia dah lock ke belum...

AND..!!!!!

sebijik perangai my hubby.... sgt2 cerewet dalam hal2 mcm tu... semua nk double confirm... tersenyum aku sengsorang masa 1st time tgk iklan tu.... bila tgk sama2.... aku tgk ekspresi mukanya...
ternyata... dia faham bahasa tubuh aku aka.. body languange aku.. 

bukan setakat kereta je okay...
rumah... ( semua langsir.. tingkap... yang tak tahan suis pun.... )
even aku dah switch off la segala bagai peralatan elektrik... suis pun kena jugak... uishh..
mula2 aku memang cannot adapt with the "loghhatt punya tabiat"

but now... i used to do it...

setiap pagi.... setiap kali keluar rumah.... all the above said things need to reconfirm...

and ada satu lg confirmation dari my hubby....

masuk je kereta... 1st thing yang akan ditanya.. ada tinggal apa2 lagi..?
2nd thing... suis-suis semua dah off.. ?
3rd thing.. ada masak apa tak.. ?

tak kesah lah... yang penting...

suami itu adalah untuk menjadi pembimbing kepada isteri...
penunjuk dan pemimpin menuju jalan ke syurga Allah....
seorang yang menjadi pelengkap dan pelindung kepada kaum yang lemah...

Wassalam...


Dill...

2 comments:

  1. dah berumahtangga ni mcm2 peel tang muncul ekkk..

    ReplyDelete
  2. tu lah.. kalau tak matang.. tak sabar.. tu yang macam2 hal boleh jadi.. tapi kengkadang... memang menguji kesabaran dan keimanan aku... hmmm...

    ReplyDelete