Saturday, March 12, 2011

I'm HoME

Akhirnyer.... aku balik juga to my peace and lovely home.... rindu sangat2... sambil2 mengemas everything after ditinggal for almost 2 months..... muka aku rasenyer... sentiasa tersenyum.. dan bersemangat untuk buat semua benda.... bila my hubby balik keje je.... dia pun rasakan benda yang sama....

Habis je pantang 44 hari... hari ke 46... aku lepak rumah mak mertua aku... di Taman Mawar, Pasir Gudang.... Hari ni baru balik rumah sendiri.... this coming Monday... 14-Feb... dah start kerja... rasa malas berbakul-bakul.... misi mencari kerja baru masih lg diteruskan.. tapi rezeki tak ada lg... Hannan pun genap berusia 2 bulan masa ni...

Tadi pergi beli barang basah ... nanti balik keje senang... terus keluarkan lauk.... senang nk masak....
Hannan dgn Sara aku tinggalkan kejap... Mk mertua ada kat rumah aku....

Lama rasenyer tak menjejakkan kaki ke pasar...

Selalu aku beli barangan basah kat Kipmart Masai... sekarang ni dah pindah ke bangunan baru... lebih selesa.... besar... and of course sewa yg lebih mahal... tapi nasib baik harganyer tak melambung melampaui batas...

Ingat nk masak mlm ni.. tapi my MIL dah bawakkan nasi berkat dari kenduri.... save energy la aku... muahahha....

Malam ni boleh rest in peace di rumah sendiri....

Home Sweet Home

Dill...

3 comments:

  1. apa kriteria kerja baru yang dicari?

    ReplyDelete
  2. 5 working days....
    higher salary...
    tak travel jauh2.....
    tak balik lambat...

    ReplyDelete
  3. Pasaran kerja sekarang (mengikut firasat seniri):
    item 1... memang banyak..
    item 2... tadak masalah..
    item 3... boleh diatasi.
    item 4... tak berani janji...

    Semoga Berjaya menemui kesemua kriteria yang dikenalpasti... Insya Allah, jika ada kemahuan dan kesungguhan, berkat doa sentiasa dipohon, pasti akan beroleh kejayaan.. Nanti boleh tumpu kepada keluarga dan anak dengan lebih baik.

    ReplyDelete