Wednesday, March 23, 2011

My 1sT DaY At WoRk


14-March-2011

Today is my 1st day at work after 2 months leave..... :( ...
Sian Sara & Hannan...
Bermula la kembali episod sibuk dalam hari-hari aku...

Semuanyer merindui kehadiran aku..... ada yg nampak2 dah tegur... masuk2 je office QA.... semua cheers... nk tgk gambar baby... and ada yg tegur... " wow.. farah... you lg kurus dari before pregnant la.".. hua hua hua...

Memang pun... tak tau kenapa....

Ada juga yg menanti kehadiran aku untuk menyetelkan tugasan-tugasan yg tergendala... bukan sebab apa... sebab diorang sendiri yg tak update.... contohnyer.... CIP project kitorang... akak jugak yg kena settlekan.... belum lg CMM programming yg melambak-lambak.... belum lg transfer programming yg UPE buat... UPE stand for Univac Precision Engineering.... aku keje M-Univac... UPE tu kat Singapore.... so selalu la aku ulang-alik ke sana..... correlation punyer pasal....
Ditambahkan lg dgn MSA....

Yang bestnyer... department aku nyer KPI tahun ni ialah..... measurement cycle time... within 3 min / dim.... giler..!!!... including data entry tu... ermmm...
Nasib baik aku tgh carik keje lain... memang dah tiba masa pun nk tinggalkan company ni... pening...!!..

Baru 1st day.. meja dah berserabut.... seserabut kepala owner meja la gamaknyer...


My desk at work..!!... mcm meja melayan pelanggan kat pejabat pos pun ada kan..!!



The most fav. machine untuk aku buat keje .... dan the most fav. machine yg senang nk troubleshoot.... and... the most expensive machines....
Function yg ada kat dalam tu pun senang nk apply......

Tapi bilik ni bilik sejuk..... aircond max. flow.... control environment....
Within 18 ~2 2 degree celcius....
Humidity.. 40% ~ 60% rh.....

Byk lg machine dalam department aku ni... tapi tak dan nk upload.... next entry dgn next topic la....

Wassalam..

Dill



No comments:

Post a Comment