Thursday, April 14, 2011

Preparation..!!...

This post sepatutnyer di poskan mggu lepas... tapi disebabkan kekangan masa dan kerja... aku biarkan aje kat dalam draft... huhu...

Last week I have been busy preparing for Majlis Kesyukuran dan Cukur Jambul Hannan.... But this time aqiqah tak buat sekali.. sebab me and my hubby planned to buat aqiqah masa Hari Raya Qurban akan datang... ataupun... buat aqiqah through EZ Qurban ke... tgk la mcm mana nanti....

Start from Monday.. 4th-April-2011...

Planned what to gift, nk masak apa... ? berapa org... nk jemput sape..? kuih berapa jenis..... majlis dari pukul berapa.. habis pukul berapa... budget berapa..

kitorang plan menu ala2 High Tea.. poyo...
and below are the menu,

- Mee hoon goreng letak udang
- Roti Jala kuah Kari Ayam
- Mee Rebus ( order kuah je kat Restoran Ulam Raja ) yg lain2 semua akan aku buat sendiri... cost saving..!!
- Karipap, Kuih Tako ( ehsan ibu mertuaku )
- Cream puff , lengkong pandan ( ehsan ibuku )
- Puding custard + Kuah berisi Nata De Coco + Mix Fruit

Souvenier nye.. cuma.. puding beraneka perisa... Mix gula2 7-8 biji... makanan ringan sepeket.... bunga telur.. isi dalam paper bag... dan semua akan dapat satu mangkuk plastik berlainan kaler.. tapi transparent.... tak dan nk snap gambar la...

And for your info.. for the gift... aku recycle balik.... reuse back all the paper bag yg dapat dari rumah kenduri... dan aku reuse back all the bunga telur yg mak aku dan mak mertua aku dan aku sendiri yg selama ni dok kumpul dan simpan....
And of course la aku akan pilih.. mana yg cantik2.. takkan la yg dah rebeh sini sana nk bg kan....

At least.... recycle tu menjimatkan perbelanjaan aku dalam RM50.... worth it la tu..

Selasa 5th-April-2011

Balik keje dah malam... makan.. mandi.. solat.... susukan Hannan.... semua dah tido... aku pun mula la asingkan paper bag mana yg elok... bunga mana yg elok....

My Hubby prepare list barang2 yg pinjam dari mak dia... sebab aku akan masak sendiri di umah aku sendiri... huhu.... apa la rasa agaknyer....

Rabu, 6th April-2011

Bemula la aktiviti mempacking kan gift untuk tetamu..... sebab tadi balik keje aku singgah Tampoi beli apa yg patut....


Sila abaikan wet wipes kaler biru.. Sara punyer kerja....

Dan setiap malam.. aku akan pastikan anak2ku tido sebelum memulakan aktiviti ini... kalau tak... Haru biru.....

Dan .... lihat lah mereka......


Separuh masa pertama


Separuh masa kedua
Hannan memang tido lasak.... baru 2 bulan setengah... ermmm...
Khamis, 7th April 2011

Malam ni... aku letak anak2 aku di bawah jagaan adik ipar aku.. sebab kami suami isteri mahu membeli dan memborong barangan kering dan basah untuk majlis tu nanti... One Stop Solution.... Kipmart Masai..... tak payah dah pegi tempat lain...

Penat..!! Lapar... Balik rumah dah pukul 11.30 mlm.....

Jumaat, 8th April 2011

Aku awal2 dah call adik aku Mira...suh balik tolong apa yg patut...
Malam ni.. Mira dgn adik kembar aku.. packing gift dalam paper bag..... aku masak puding... prepare la semua2 benda yg perlu dimasak esok pg....
Letih juga... Luckily.. Hannan tak banyak kerenah.... cuma Sara je yg excited.. sebab malam ni ramai org kat rumah dia... lambat dia tido.... aku pulak tido dalam pukul 2 pg.... Esok nk kena bangun sgt2 awal.... sebab nak defrost ayam, udang.. dan lain2...

Wassalam....

Dill..


No comments:

Post a Comment