Monday, May 16, 2011

YaNG MaNA Satu.. !!!...

T & G Industry

Dekat je... Tebrau IV ... 20 minutes dari rumah... Salary offer cuma increase 200 dari gaji sekarang... working hours 8 - 5.30.... 5 working days...... No OT... Sometimes need to come on Saturday to support for urgencies but very seldom...
Company kecik... lagi kecik dari company yg aku keje sekarang.... appearance mcm not really stable since dia banyak produce HP parts yg mostly bg aku.. benda ni not really interested to have more added value....

Kebaikan.....

can used my hubby car.. guna minyak 95...
sebab minyak 97 dah naik ke 2.90 seliter.... mau botak kepala.. since sekarang aku drive keta aku.. yg mana sekali isi minyak 97.... full tank RM 120 ± laa.... semnggu isi sekali.... total sebulan... RM 480... uis.. uihhh... pembaziran mutlak....

keje confirm 5 hari..... sebab aku akan implement 100% auto inspection... reduce leadtime.. reduce error... dan yang paling penting.. reduce risiko aku kena balik lambat... huhuhuhu..ngeeee...

balik cepat... boleh masak kat rumah... ( dalam hati.. YE KE..?? )
?????????
paham2 sendiri sudah..



V.S Industry

Jauh... Senai.. Boleh ikut highway Senai Desaru.. Salary increase 700... Got OT claimed... 10 per hour.. for at least 2 hours per day.... so kalau nk OT... kena balik kol 8.30 mlm.. baru diorang kira... Company besar... Stable... Environment yang meyakinkan... kebanyakkan org mention that the management is not so good.... thats why turn over rate sgt tinggi...
and aku notice jugak company ni.. banyak vacancy dia..... quite challenging environment... may have some added value here...
Uniform pun cantik.. light grey..... sweet.. lembut je...

Working hour.. 5 1/2 hari with alternate saturday... mcm keje sekarang juge...

last week.. the QA Manager called me... mentioned dia punyer requirement..

apa requirement dia.. ??

mesti balik lambat everyday... at least at 7.00pm
selalu balik lg lambat until 10 - 11 pm....
you have the experienced that we are loking for... but you stay too far.. and you might search for another job which is nearer...
can you travel, what is your planning....

jgn sekarang cakap ok.. ok.... later you cakap lain pulak...

Kebaikan...
mcm sama je dgn yg kat atas tu....

Nk kena buat solat sunat istiharah... Ya Allah. permudahkanlah jalan dan tunjukkanlah hambamu ini ke jalan yang benar.. semoga pilihan aku kali ni.... diberkati... dan yang penting direstui oleh En. Suami.... sebab kalau aku pilih yang kat Senai tu... confirm2 la dia kena jadi Mr. Mama.. sementara aku balik rumah....

Wassalam...

Dill..

No comments:

Post a Comment