Thursday, January 24, 2013

KeNa Pantang... !!

Aku kena pantang..!!..
kalau kata kena pantang lepas keguguran tu....
mmg mcm biasa la... 
dan dah biasa pun..

aku kena pantang..
kalau aku pregnant lg... 
ada makcik urut yg first tu... 
konon nk urut dgn dia sampai 3 hari... 
tapi... 

boleh pulak dia cakap mcm ni.. 
awak kena kacau kat tempat kerja ni... 
nanti dah naik kerja.. kena bawak paku... cermin.. 
benda tajam.. masuk dalam poket...

huisshhh.. menakutkan..!!!!!.. 

aku cari makcik urut lain... 
yg ni... kena dtg sendiri rumah dia... ok la... 
urut pun sedap... 
kena pantang jugak... 
early pregnant.. jgn cakap-cakap...
jgn bgtahu sesape... 
selama ni aku dgr bangsa Cina je pantang mcm ni.. 
dia ckp... kita tak tahu apa dan apa yg berlaku sekeliling kita yg kita tak nampak... 
apa yg ada.. apa yg orang sekeliling kita ada... 
banyak la.. kena sekolah.... 

hmmm.... 

ok... mungkin aku pun kena ikut pantang2 ni... 
sbb... before ni.. tak ade apa pun.... 
memang aku tak pernah sembunyikan apa2 dari sesapa pun... 
orang tanyer.. aku jawab... . 
tapi... ada sesuatu yg aku musykil.... 

masa my first pregnancy.. my first miscarriage... twin baby... 
aku asyik la... jumpa benda kembar... bawang putih kembar..
 telur ayam kembar la paling kerap...  
bawang merah kembar... 
dannn... 
the same things happened this time.... 
during my 4th pregnancy.... 
cuma memang dah tak nampak nadi... so mmg tak dapat dipastikan... 
kesahihannya... 

and.... semenjak 2 menjak ni... the same things happened again... 
and again.... 
day to day... 
ye la... hari-hari masak kat rumah.... 
cuti lama la katakan.... 

adakah aku akan mengandung dalam masa terdekat ni.. ?? 
atau aku terlalu mengharap ... ?? 
atau... my next pregnancy aku akan dapat twin baby again.. ?? 

tanda soal... ??? 

atau rahim aku memang tak kuat untuk carry twin baby.. ?? 


???????? 

No comments:

Post a Comment