Saturday, January 12, 2013

MiSSeD MisCarriAgE ...

SESUNGGUHNYA... 
Instict seorang ibu tu... tidak silap... 
sesuatu yg aku takuti telah terjadi.... 
Tepat.. 31-Dec-2012... 
Doktor Klinik RabbiSyafina telah mengesahkan.. kandungan aku tak developed dengan sepatutnya....
at 9 weeks pregnancy..... kandungan aku tidak membesar..... tiada denyutan nadi.... kantung baby tak bulat seperti sepatutnya.. its like crumple....... baby sinking.... sepatutnya.. dah half kantung dah size dia..... 

Dapat surat refer ke HSI..... 
aku dah berdebar.... akan jadi sesuatu yg aku tak nak ni nanti... 
sbb aku tak pernah pun mendapatkan rawatan kat sana.... 
MEMANG BETUL...!!!.... 

HSI boleh suruh aku BALIK..!!!.... 
we give you antibiotics... 
kami bagi tempoh cuma 2 MINGGU....
2 MINGGU.....
2 MINGGU...

lama tuuuu....!!!!.... 

kalau awak makan ubat ni.. baby tak jatuh.. baru kita buat DNC... 
atau..... 

keluar ketulan darah..
bleeding 3-4 pad full... 
keluar cecair berbau busuk... 
demam tinggi...
sakit perut yg berterusan.... 

baru datang sini lagi.... 

SEMUA TU TAK TERJADI....... sehingga.. 8hb Jan 2012... 

mmg belum cukup 2 mggu... 
tapi aku tak sedap hati... 
refer HSA.... 
sbb.. demam sikit2... 2 hari... 
terus warded..... DNC... 
habis cerita..... 

kalau awal-awal... diorang buat pun tak ada beza kan...
tapi biasa la.. 
doktor tak akan nk memburukkan hospital lain sbb mereka pun faham kenapa HSI berbuat demikian... 
KONSERVATIF.... 
katanyer..... 

tapi...secara psikologi... 
aku risau... benda dah tak hidup tersimpan lg dalam perut..... 

Semua ketentuan Allah... aku terima dengan redha... 

my G4 .. P 2+1 .... 
tak menjadi.. 

dapat la MC.... sampai 26 hb Jan...... 

nak pegi mana ekk..??? 

Wassalam..... 

5 comments: