Saturday, October 1, 2011

SiBuK

Last entry.... 13.09.2011.. lebih kurang 3 minggu lepas....

nak online tgk yahoo mail pun tak sempat... apa lg menjengah blog sendiri... nk ziarah blog rakan2 pun tak berkesempatan.... banyak update rakan-rakan aku missed.... nk comment pun nanti orang kata outdated....
facebook.... cuma jemput kawan2 datang je untuk open house.....

sibuk nk kena settlekan kerja-kerja sebelum pindah tempat kerja baru.... lepas tu.. preparation nk buat open house... ye la... masak sendiri.... aku ni dah la memang kureng sikit kalau masak-memasak ni... paksa diri jadi rajin... kalau tak... sampai bila pun tak tahu..... jemputan ada la dalam 200 orang... penat-penat...

lepas tu... masuk company baru.... kena handle customer pulak... yang tak syok.. and paling tak syok.... kena handle my X-company.... sbb company aku sekarang supplier diorang.... hmm... dugaan lg....

yang paling dugaan.... masa dalam phone call cakap... working hour 8.30 to 6.15... 5 hari kerja.... sekali bila start joined.... masa nk sign offer letter..... aku kena tukar 8.30 to 5.30.... sabtu half day.... sbb... one of the customer.. kerja hari sabtu....

ooowwwhhhhh TIDAKK......!!!!.... hmmm... pagi2 tadi Sara dah nangis aku tinggalkan dia....

tapi kat sini... and kat memana je... kalau sabtu half day ni.... datang kerja buat syarat je... unless... betul-betul urgent.... hmmm...

Aku cuba pujuk hati sendiri.... cubalah jadi manusia yang bersyukur....
Tapi kat sini... walaupun baru 6 hari kerja... aku rasa dihargai....

Alhamdulillah....

Wassalam....

Dill...




2 comments:

  1. Okaylah tu... So-so at the start, and increase to be better in coming days. Insya Allah

    ReplyDelete
  2. Insyallah.... Thanks untuk doa yang baik-baik...
    Harap2 dapat stay kat company ni lama.... Amin...

    ReplyDelete