Wednesday, March 21, 2012

CeRiTa AnAk LaGi...

Cerita tentang.. anak-anak aku lagi... 

Hannan.... 
manja bukan main.. sampai my MIL risau.... 
suruh dapat adik cepat-cepat.... 
1 tahun... 2 bulan...++... 
like any usual baby... memanjat.... suka main air... 
every time nak tido malam... he will only sleep atas dada aku... 
kadang-kadang sengaja aku duduk ke... baca buku ke.... menjauhkan diri dari dia...
mmg menganga la mulut dia seluas-luasnya.... supaya aku pun baring sama dgn dia.... 
hmmmm.... 

all this while.... Sara dgn Hannan.. aku tidurkan atas tilam... yang ada kelambu.... mereka ni tidur memang tersangatlah lasak.... untuk mengelakkan jatuh katil..... so aku beli kelambu moden ni..... boleh zip terus..... 
mengurangkan kebarangkalian untuk jatuh.... 

Sara...
macam budak-budak baru "DAPAT KAKI".. berjalan jeee.... 
dia baru dapat mulut.... bercakapppppp... je.... mcm membebel....
kalau nak suruh makan sayur... pujuk sikit je...
nanti pipi Sara cantik... mata Sara cantik..... rambut Sara cantik.... 
then... sepanjang makan nasi.. nak tggu habis... 
she will talk like this...
" mama... kakak Sara pandai kan.. makan sayur... ada carrot... sayur ( apa2 yang berwarna hijau )... nanti pipi kakak Sara cantik.. kan mama kan.... rambut cantik... mata cantik.. kan mama kan.... 
then... she will talk to Hannan...
Hannan.. makan sayur la.... nanti pipi Hannan cantik.... rambut Hannan cantik... 
Hannan pandai kan.... 
Mama tak makan sayur ke... eiii.. mama tak cantik nanti ..... "


aduh....... dan aku tak tahu adakah cara aku mengajar dia adalah cara yang betul atau sebaliknya... 
tawakkal aje la... tapi niat even betul pun... kalau caranya salah.. tetap salah kan... 

Wassalam.... 

Dill... 

No comments:

Post a Comment