Tuesday, March 6, 2012

HuJuNG Mggu YG PeNaT..!!....

Last Weekend... 
Sabtu aku on leave.. nak tolong mak aku buat preparation.... 
Sebab hari Ahad tu adik aku

Farah Amirah... 

bertunang..... 

Inilah orangnyer.... Comel.... 

Masa majlis sedang berlangsung... Sara meragam... Nasib baik Hannan tengah tido.... 
Dia tak nak duduk sendiri... nak melekat je dengan aku... 
Sebelah aku tu my MIL...
My Mom... pakai tudung kaler purple.. pakai spec... tgh sengih... maklum la....
nak dapat bakal menantu baru... 


memang giler penat... tak sempat... nak pakai make-up pon tak sempat.... 
aku cuma sempat pakai tudung.. pakai bedak.. tu pun bedak anak aku ...
siap je pakai tudung... mama suruh arrange tempat buffet kat luar... 
nak amik gambar makanan pun tak sempat.... ermmm....
kalau Wahida ada kan best..!!... kan ada extra assitant... KAN...!!...
Bila la dia nak ada....!!...

TEPAK SIREH.....
first time ever in my life.... 
aku mmg tak pernah.... handle tepak sireh... 
tanpa malu dan segan.... tanyer sebelah pihak lelaki... 
" maaf yer... saya tak pernah.... tepak sireh ni nak pulang sekarang ke..??.."
my MIL kat sebelah pun tak tahu jugak... 
one of the makcik... Pengantin kena makan sireh ni..... hahahhahahha..... 
kami berdua... simpan semua yg ada dalam tepak sireh tu... lepas tu.. pulangkan balik pada pihak lelaki..... 

for those yang nak cepat dapat jodoh.... 
cari.. sireh bertemu urat dalam tepak sireh tersebut.... dan makan.... 
INSYALLAH... 


From Her to Him


From Him to Her.... 


yang menjadi issue nyer .... plan nyer.... lelaki kasik 5 dulang.. kitorang pun preparekan la 5 pahar...  sekali bila masuk... tgk ada 7 dulang jugak... hmmm tak dapat la nak tolong..... 


Pihak lelaki orang jauh.... Parit Buntar.... kampus kitorang kat sana la.... 
rindunyer kat Parit Buntar.... 


Dengan kawan-kawan nyer.... 
dengan family tak ada gambar kot.. huhhh....





The Gifts... ZOOM IN.....  FOR HER... 






THe GiFts..... FOR HIM.... 

MeNu..... aKu yang masakk..!!!... 75 % adalah air tangan aku.... 
macam tak percaya kan.... !!.... 
haaarrrghhhh... 
ada tak yang sakit perut...!!... 


Asam Pedas Kepala Ikan... Ikan Kaci... 
Sambal Tumis Udang.... 
Sayur Campur..... 
Ayam Goreng Rempah.... 
Ulam-ulaman.... dan sambal belacan.... 
Pelbagai jenis kuih-muih.... 


My Beloved Son.... Hannan.... Asyik merengek.. mintak dukung.. suruh abah layan Hannan ok... actually Hannan tak sihat sgt... tu yang meragam... baju Hannan pun mama tak tukar... dah tak cukup tangan sayang oii... 


ni... bakal adik ipar aku... boleh la... handsome la jugak.... yg mek sebelah tu buat muka gatal.... eiii... buruk perangai.... 


My Dad.. berbaju batik.. pakai kopiah...... mempengerusikan majlis.... wakil pihak kami.. Imam Masjid UDA... sebelah abah... 


Muka orang runsing.. 
takut pinangan ditolak ke...??.... 


Orang sekarang... meminang... ikut sekali... siap bergambar sekali..... 
kalau zaman dulu..... tak ada nyer... nanti aku search topik ni... 
will be share.... future... 


ni.... en. hubby... tgh dok bergosip... dgn anak angkat parents aku.... aka.. kawan adik aku... 
kerja MPJBT..... umur.. not sure..... lagi muda dari Mira aku rasa.... around... 23 kot.... 
tak tahu dah berpunya ke belum.... heh..hehh... 
terasa adik beradik dah tambah lagi sorang.... rumah parents aku memang meriah gila malam tu...... 


and....


at the end of the majlis... my mom.... perkenalkan la kami adik beradik... termasuk la anak angkat dia... 
yang pakai baju biru polka dot tu anak saya yang sulung... anak dah dua.... 
yg no.2... yg jadi cameraman... pakai baju belang2.... belum kawin lg...
yg n0.3... kerja kat Melaka..... 
Mira ni n0.4.... 
bawah dia si kembar ni..... pun sibuk dgn camera masing2..... 
yg sibuk tolong angkat2 ni... anak angkat saya..... 


and tiba2 sorang makcik..... 
yg no.2 tu dah berpunya ke.... mana tahu.. saya boleh tolong risikkan...


suasana tenang... pecah.. dengan hilai tawa kitorang.... ..
cepat-cepat empunya diri... cakap.... 
ok... tawaran dan ditutup.... saya dah ada orang punya.... 


hiihihihi...... macam-macam kan... 





No comments:

Post a Comment