Wednesday, February 29, 2012

mE @ wOrK.... ! ! ! ...

2nd entry for today... dgn azam nk post 4 entry sbb 29.02.. hanya akan jumpa 4 tahun sekali.... 
ntah hape-hape... terpengaruh sangat..... 
tak tahu sempat ke tidak... sbb ari ni perut aku meragam tak tentu pasal... asyik ke toilet..... 

datang keje.... 8.30 pg.... 

k.Farah... ni ok tak.. ni ok tak.... pegi confirmkan.... verifiedkan.... 
round-round production.... tgk reject bay... sama je... tak ada laluan untuk aku sampai ke lokasi QC.. 
dalam kol 9... 9.15..... baru aku berkesempatan bukak laptop.... 

tgk email... balas email..... tgk fb ( hihihihi.. ) selingan..... 
send report.... yang kena hantar daily... dah jadi 2-3 hari baru hantar.... 

ehhh.. nak kena pg customer pulak..... arrange la.... 
kadang-kadang balik opis... kadang-kadang dengan aku-aku jadi operator..... 
balik je.... segala-mala... document nk sign dah bertimbun kat tray.... 
CAR Reply la... quality monitoring la... on-hold punyer issue lagik....
kali ni job scope aku mmg totally tak sama dgn 7 years experience aku.. .. 
penat..!!!....

last week.... aku kena conduct internal audit... dgn melayan customer yg 40 km jauhnyer dari kilang ni.... 
itu pergi je... kalau pegi balik... dah 80 km... 
mana la sempat encik manager oiiii.... nk buat internal audit....
aku cuma manage to conduct 2 department je... design dgn production.... 
yang tak sempat.. purchasing..project... tooling... warehouse.... 
hmmm... nasib baik encik manager... memahami... dia tolong aku goreng semuanyer... rangup.!!..

meja mmg bersepah.. kalau ada customer visit.... menggelabah mengemas.... 


tgk kat tray.... semua tray full... 


banyaknyer..!!!..


bila la nk clear semua-semua ni... 


akibat dah terbiasa dgn label and indication.... ini pun aku nk label... ini pun pending item jugak... 

walaupun tension... aku tetap ambik masa untuk release tension sendiri.... bukak blog kawan-kawan...
update blog sendiri....

WALAUPUN KEJE TAK SIAP..... !!!!!!!!!... 

kah kah kah kah....

itu la pointnyer..!!.... 

Wassalam.. 

Dill..






No comments:

Post a Comment